Besviken om jag förlorar.

Jag kan erkänna. Jag blir besviken om jag inte vinner La Lepre Stancas KM på lördag. Nu blir jag iofs alltid besviken när jag inte vinner, jag är en tävlingsmänniska och en dålig förlorare så det har blivit många besvikelser men det gör också att jag hela tiden vill bli bättre. Jag är för gammal för att bli riktigt bra men jag ska ändå bli så bra jag kan.

Ingen vet hur tävlingen kommer se ut men jag har funderat lite på hur jag ska kunna vinna och det blir inte lätt om det nu inte blir tempo vilket inte är troligt. Flera är starkare än mig i backar, andra är bättre spurtare och några har jag ingen aning om hur bra de är just nu. Jag har ändå planen klar. Många ser detta som är rolig grej, för mig är det blodigt allvar.

Som uppladdning har jag kört CX-träning tre dagar i rad. Inte den perfekta uppladdningen. Nya muskler tar stryk när man tvingas springa och hoppa upp och ner på cykeln men jag har ändå fått upp pulsen.

På vägen hem stannade jag på macken och spolade av cykeln. Det behövdes för det är väldigt lerigt på ett parti i år.

ScreenShot016

 

Lämna en kommentar